Business

Young Living als verrijking van je salon, praktijk of studio

Of je nou een beautysalon, kapperszaak, massagepraktijk of conceptstore hebt, het wordt steeds moeilijker om in deze verzadigde markt je gewenste omzet te behalen. Waarschijnlijk verkoop je je uren en zit er dus een limiet aan je verdiensten, als je je uren al vol geboekt krijgt natuurlijk. Het ziet ernaar uit dat we het de komende tijd steeds moeilijker gaan krijgen met zijn allen. De inflatie reist de pan uit en onze verdiensten groeien niet evenredig mee. Tijd voor een nieuwe strategie. In dit artikel vertel ik je alles over de mogelijkheden om meer uit je bedrijf te halen.

Inflatie en financiële noodzaak

Nederland staat in de top 10 van eurolanden met de hoogste inflatie en dat is te merken. De prijzen stijgen harder dan de lonen en uitgaven die voor ons heel normaal zijn geworden, worden opeens overbodige luxe. Wil je volgend jaar nog steeds dezelfde levensstijl kunnen hanteren als nu dan zul je voor een extra inkomstenbron moeten zorgen. Een dagje uit met het gezin, een kapotte wasmachine of een reparatie aan je auto… als dit je financiële stress geeft lees dan zeker even verder!

Efficienter geld verdienen

De meeste tijd ben je waarschijnlijk kwijt aan je core business. Hoe minder tijd je besteedt aan je inkomstengenererende activiteit (een behandeling, event, klantgesprek of verkoopmogelijkheid), hoe meer tijd je hebt om andere dingen te doen. Dit kan zijn om je openstaande rekeningen te betalen, je inkomstenbelasting voor te bereiden of (veel beter nog) om quality time door te brengen met familie en vrienden. Door niet je uren te verkopen maar je passie in de vorm van producten, advies en inspiratie is het mogelijk om steeds passiever geld te verdienen. Met netwerk marketing zit er namelijk geen limiet aan je verdiensten. 

Hoge kwaliteit exclusieve producten 

Verrijk je salon, praktijk of studio met Young Living en verkoop producten die in geen enkele winkel verkrijgbaar zijn. De producten van Young Living zijn natuurlijk, duurzaam en van uiterst hoge kwaliteit. Het aanbieden van deze producten geeft je bedrijf de exclusieve uitstraling waar je naar streeft. Het assortiment van Young Living is zo breed dat er altijd producten tussen zitten die passen bij je huidige aanbod. Misschien kun je ze zelfs wel in je pakketten of behandelingen verwerken. 

Verhoog de omzet per klant

Vaak is het makkelijk om meer uit je bestaande klanten te halen dan om nieuwe klanten te werven. Als mensen eenmaal fan zijn van jou of je aanbod dan zijn ze makkelijk geneigd tot herhaalaankopen. Hoe mooi is het dat je klanten de luxe en het genot dat ze bij jou ervaren mee naar huis kunnen nemen? 

Het effect van geur op je klanten

Het effect van geur op je klanten is niet te onderschatten. Geur is een van de krachtigste manieren om de stemming en het gedrag van mensen te beïnvloeden. Het inzetten van geur om je omzet of merkbeleving te verbeteren wordt geurmarketing genoemd. Je leert er alles over op onze geurmarketing pagina. We weten allemaal dat er een sterk verband is tussen geur en geheugen; als je wilt dat je klanten zich jou of je bedrijf herinneren, wat is dan een betere manier dan ze je salon te laten associëren met een aangename geur? Bonus: als ze gecharmeerd zijn van de diffuser of de geur, kunnen ze deze bij jou bestellen! 

Like-minded people

Als je zelfstandig ondernemer bent is het soms lastig om jezelf te blijven motiveren en inspireren. Als je zakelijk aan de slag gaat met Young Living krijg je er gratis en voor niets een hele mooie community vol met like-minded people bij. Als je je via mij aanmeldt wordt je automatisch onderdeel van team O Natur’elle. Afhankelijk van je eigen wensen en behoeften krijg je de nodige training, adviezen en business begeleiding. Ook komen we regelmatig bij elkaar met het team om elkaar te inspireren met strategieën en ideeën. Een absolute boost voor zowel je Young Living business als je huidige business. 

3 makkelijke manieren om Young Living in je bedrijf te integreren

1. Diffuser

Gebruik een diffuser in je salon, praktijk of winkel en inspireer mensen om ook een starterkit aan te schaffen voor thuis. De diffuser is een echte eyecatcher in de ruimte, het brengt sfeer en ook nog een heerlijke geur. Zet hem op je toonbank of balie en verblijd je klanten met een warm welkom of zet hem in de behandelruimte om de juiste sfeer te creëren. 

2. Geursensatie

Gebruik een olie roller op je polsen voordat je een behandeling begint, de klant zal de geur opmerken. De rollers zijn een makkelijke bijverkoop. Als winkel kun je bijvoorbeeld ook een eigen geurspray maken en deze over de tas sprayen voordat je deze aan de klant overhandigd. 

3. Specifieke producten

Kies een productlijn die aansluit op je services zodat je deze kunt adviseren om het effect van de behandeling te versterken of te verlengen. Bijv. de haarproducten in je kapperszaak of de gezichtsverzorging of make-up in je beautysalon. In een massagesalon of fysioparktijk kun je dit doen met de (massage) oliën of bijvoorbeeld de deep-relief roller voor de spieren. Ben je personal trainer dan kies je makkelijk voor de supplementen, gezonde snacks of NingXia Nitro.

Meer weten over de business opportunities van netwerkmarketing?

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je weten of Young Living en netwerkmarketing bij jou past? Stuur me gerust een e-mail of DM en ik ga graag een keer met je in gesprek. We kunnen een (online) opportunity call plannen of de mogelijkheden bespreken onder het genot van een kopje thee. Ik vertel je graag hoe het precies werkt en kijk samen met jou welke strategie het beste bij jou past. No strings attached en geheel vrijblijvend natuurlijk! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *